Canva (PRO) – Wasze opinie. Czy sprawdzi się w niskobudżetowych pracach graficznych?

Niezależnie od tego, jaki biznes prowadzimy, nasza obecność w sieci jest niezaprzeczalnie konieczna. Magia internetu i moc social mediów sprawia, że miejsca, o których kiedyś mało kto wiedział, dziś są tłumnie odwiedzane.

Korzystanie z portali społecznościowych, znajomość zasad pozycjonowania stron, widoczność w wynikach wyszukiwania Google czy wizytówka w Firma Google. Wszystkie te elementy składają się na prężnie działającą machinę, której celem jest podniesienie wyników podejmowanych przez nas działań. Warto zatem wyposażyć się w niezbędne narzędzia, które ułatwią nam całe zadanie.

Nie można zaprzeczyć, że zmysł, który podczas korzystania z internetu jest atakowany największą ilością bodźców to nasz wzrok. Z każdej strony krzyczą do nas promocyjne oferty, wyskakują banery z konkursami, nęcą intrygujące tytuły. Jednak nasz wyćwiczony przez lata mózg doskonale wie, jak się przed takimi chwytami bronić.

źródło – https://www.canva.com/pl_pl/

Teraz, aby skusić go do przejrzenia danej treści i zagłębienia się w jej strukturę, potrzeba czegoś więcej. Potrzeba wyjątkowej, przyciągającej wzrok i skupiającej uwagę grafiki. I w tym momencie pojawia się pierwsze pytanie – skąd mam wziąć grafikę i ile to kosztuje? Otóż jak się okazuje, nie musi to kosztować absolutnie nic.

Canva – program graficzny dla każdego

Canva to darmowe narzędzie graficzne, z którego korzystają wszyscy, którzy chcą ,aby publikowane w internecie przez nich treści, wyróżniały się wyjątkową estetyką o profesjonalnym rysie. Niezależnie od tego, czy ma to być strona firmowego bloga, post na portalu Facebook, prezentacja na biznesowe spotkanie czy kolaż na Instagramie – w każdej z tych sytuacji Canva okaże się pomocna.

Canva jest jedną z najczęściej używanych na świecie platform graficznych, z których korzystają nie tylko amatorzy, ale też i profesjonaliści. Stworzona w Australii ogromną popularność zawdzięcza swojej wszechstronności przy zachowaniu intuicyjnej i prostej obsługi.

źródło – https://www.canva.com/pl_pl/

Dzięki platformie Canva z powodzeniem możemy tworzyć najróżniejsze grafiki, między innymi loga, plakaty, broszury, prezentacje i animacje. Oczywiście, nie sam program nie zastąpi profesjonalnego grafika i projektanta strony, jednak dla podstawowych oczekiwań, które najczęściej mają użytkownicy, oferowane przez nią możliwości są w zupełności wystarczające, a czasem nawet te oczekiwania przewyższają.

Komu może się przydać?

Chyba właśnie największą zaletą Canvy, która wyróżnia ją spośród szeregu podobnych jej opcji jest fakt, iż może ona przydać się tak naprawdę każdemu. Wśród bogatej biblioteki gotowych szablonów mamy do wyboru następujące opcje:

  • ulotki
  • wizytówki
  • plakaty i broszury
  • prezentacje
  • relacje dla portalu Instagram
  • posty na portale społecznościowe Facebook i Instagram
  • kolaże graficzne
  • projekty CV
  • loga.

Przyglądając się tej liście możemy spokojnie stwierdzić, że Canva to narzędzie, które sprawdzi się w każdej sytuacji, wymagającej sprawnego opracowania graficznego. Skorzystać na jej użytkowaniu mogą między innymi:

  • właściciele małych firm, którzy chcą zaprojektować proste materiały reklamowe dla swojego biznesu, takie jak logo, broszury, ulotki czy wizytówki i rozpocząć proces brandingu marki
  • marketingowcy małych i średnich firm, w zakresie obowiązków których leży opracowanie strony graficznej projektu, w tym strony internetowej i materiałów promocyjnych, czy stworzenie pierwszego logotypu
  • blogerom, influencerom i każdemu, kto prowadzi aktywna działalność w social mediach, takich jak Facebook, Instagram, YouTube
  • osobom, które muszą stworzyć przejrzyste, profesjonalnie wyglądające prezentacje lub inne proste projekty graficzne. Poza wymienionymi powyżej sytuacjami Canva może posłużyć do niezwiązanych z internetową promocją prac graficznych. Za jej pomocą można tworzyć oryginalne kalendarze, pocztówki, menu, zaproszenia oraz kolaże zdjęć. Nie ma tu w zasadzie żadnych ograniczeń.

Obiektywne spojrzenie

Zdecydowanie trzeba podkreślić, że Canva to narzędzie doskonałe dla niepokomplikowanych projektów graficznych. Miliony zdjęć, tysiące szablonów dostępnych zarówno w darmowym, jak i w płatnym pakiecie do zdecydowane plusy tej platformy. Jeśli jednak nasz projekt jest bardziej złożony, może okazać się, że samo bogactwo fotobibliotek i szablonów to za mało i pomoc profesjonalnego grafika okaże się niezbędna.

Takie sytuacje dotyczą jednak projektów o wysokim poziomie komplikacji, wymagającym wieloletniego doświadczenia i bardzo zaawansowanego, w pełni profesjonalnego oprogramowania. Jeśli jednak nie mamy planu zawojowania świata graficznymi dziełami sztuki, paleta możliwości, które oferuje swoim użytkownikom Canva będą na pewno zadowalającym akcesorium, wyróżniającym się szeregiem zalet. A skoro o zaletach mowa, zapoznajmy się z nimi.

Na początek koszty. Canva dostępna jest w trzech planach: darmowym Canva, płatnym Canva Pro i oferującym najwięcej możliwości Canva for Enterprise. Nawet podstawowy plan darmowy oferuje już tyle możliwości, że w zupełności zaspokoi on potrzeby każdego grafika-amatora. Canva Pro to już propozycja dla kilkuosobowego zespołu, który wspólnie może tworzyć projekty, ponosząc niewielki koszt, opiewający na zaledwie 50,00 złotych miesięcznie.

Z dostępem do 100 milinów doskonałych zdjęć, 100 gigabajtów w chmurze i możliwości publikowania na ośmiu platformach Canva pro jest ofertą na rynku unikatową. Dla tych, którzy mają jednak niestandardowe wymagania i zaplanowane działania na olbrzymią skalę, pozostaje jeszcze skorzystanie z ostatniego wariantu. Tu już cena jest ustalana indywidualnie na podstawie parametrów przekazanych przez zainteresowanego wykupem abonamentu przedsiębiorcy. Do kolejnych zalet platformy Canva możemy śmiało zaliczyć:

  • możliwość zapisywania i późniejszego edytowania projektów
  • ponad 50 tysięcy szablonów oraz 4 miliony zdjęć, ilustracji oraz ikon
  • eksport plików różnego typu, w tym PDF, png, jpg, zapisywanie bez tła czy publikacja bezpośrednio w aplikacji docelowej oraz wysyłanie plików do Google Drive, czy Dropbox
  • przygotowanie pliku do druku wraz z jego prostą edycją
  • szablony dostosowane do aktualnych standardów poszczególnych portali, co ogranicza czas potrzebny do dokonania dokładnych pomiarów każdego z zamieszczanych w ramach grafiki elementu
  • profesjonalne i estetyczne fonty przy zachowaniu minimalistycznego i prostego w obsłudze interfejsu
  • bogactwo dostępnych w ramach platformy Canva środków, pozwala na zaprojektowanie całej kampanii, bez konieczności posługiwania się dodatkowym, specjalistycznym oprogramowaniem
  • możliwość szybkiego wycinania zdjęć z tła bez użycia specjalistycznych programów do obróbki graficznej. W tym miejscu należałoby jeszcze wspomnieć o minusach, które można podczas dokonywania obiektywnej oceny Canvy zauważyć.

Tak naprawdę chyba tylko jej powszechność może stanowić swoistego rodzaju wadę. Popularność platformy doprowadziła do tego, że można wyróżnić spośród oferowanych przez nią gotowych szablonów te najbardziej popularne, a więc stosowane najczęściej.

Prowadzi to często do powielania wzorców na różnych stronach, co może pozbawić dany projekt indywidualnego rysu. Warto też pamiętać, że platforma Canva nieustannie się rozwija. Dbający o jej funkcjonalność programiści każdego dnia dokładają starań, by praca z nią była dla każdego jeszcze prostsza i przyjemniejsza.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 2.7]

Canva - opinie z forum:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *